Založ si blog

Nedajme sa zmanipulovať prieskumami

Dnešný tzv. štandardní politici ako hovoria politológovia, sa snažia ovplyvniť voličov aby volili menšie zlo a tak si sami zadávajú  realizáciu prieskumov od tzv. renomovaných agentúr. Samotní kandidáti veria, že prieskumy, ktoré ich dostávajú na vrchol tabuľky zvyšuje ich nádej zvoliteľnosti.

Ľudia, ja ako Roman Ruhig chápem, že keď je niekto pravičiar a niekto ľavičiar, volič podľahne informáciám z prieskumov a tak sa rozhodne pre potenciálneho kandidáta, ktorý je na hranici zvoliteľnosti. Možno som bol v minulosti naivný, ale aj ja osobne som to takto chápal. Dnes ako kandidát na predsedu BSK vidím všetko to politické svinstvo, ktoré sa deje, úplne inak. V pondelok dňa 28.10.2013 som bol pozvaný do TV Bratislava na nakrúcanie do diskusie „Župné voľby 2013“, kde nám redaktorka dala otázku „čo hovoríme na súčasný prieskum?“. Nemilo som bol prekvapený, že aj iní kandidáti začali tvrdiť o prieskumoch, že v rámci telefonických rozhovorov im vnucovali mená prvých troch kandidátov, resp. niekedy štyroch a ostatných považovali za outsiderov.

Ľudia otvorme si oči“!!!!!! Aj takýmto spôsobom sa politici snažia udržať pri moci, alebo dostať sa k moci, avšak neriešia konkrétne problémy nás obyvateľov. Dovolím si citovať dvoch poslancov za stranu NOVÝ PARLAMENT  a to p. Martu Jakubčovú a p. Máriu Gasparekovú, ktoré mali asi takýto telefonický rozhovor v súvislosti s voľbami do VÚC 2013:

Prieskum sa uskutočnil dňa 18.10.2013

Citujem p. Martu Jakubčovú

1. otázka: Idete voliť?

Odpoveď: áno

2. otázka: V akom vekom rozpätí sa môže zaradiť 18-32, 33-42, 43-56 a vyššie?

Odpoveď: vek 46 rokov

3. otázka: Koho budem voliť za župana?

Popis rozhovoru: Pri tejto otázke dotazovateľ začal čítať mená kandidátov, kde prvou bola menovaná Monika Flašíková-Beňová, druhý bol Pavol Frešo… v tomto bode som dotazovateľovi skočila do rozhovoru a povedala meno kandidáta Romana Ruhiga. Dotazovateľ na to odpovedal, že  takéhoto kandidáta na zozname nemá, ale poznačí si ho.

4. otázka: Ak by teraz boli parlamentné voľby, koho by ste volili?

Odpoveď: stranu SMER iste nie, tak potom mi dotazovateľ sám ponúkol stranu SDKÚ, načo som odpovedala, že určite nie a keď tak budem voliť nové strany ako je napr. NOVÝ PARLAMENT.

 

Citujem Máriu Gasparekovú

„Prieskum bol zameraný na voľby do VÚC.

Hovorila som s pánom, ktorý bol skôr Čech ako Slovák

pýtal sa ma či pôjdem voliť do VÚC, ja som odpovedala že rozhodne áno

koho budem voliť za župana, začal čítať mená ja som povedala, že nemusí dočítať lebo ja budem voliť Romana Ruhiga, jeho reakcia bola, že ale on je za Nový Parlament to je úplne nová strana, či som si vraj určite istá, moja odpoveď bola, že áno som si istá.

bola tam ešte aj otázka, že v ktorom odvetví si myslím, že by bolo treba urobiť veľa zmien čo je podľa mňa v mojom okrese najpálčivejšie, prečítal nejaké odvetvia, ja si pamätám že som povedala, že tak zdravotníctvo, školstvo ako aj doprava je v hroznom stave.

na otázku, že keby boli zajtra voľby do parlamentu, ktorú stranu by som volila, odpovedala som že samozrejme Nový Parlament.

Na záver sa spýtal na vek a v ktorom odvetví pracujem. Odpovedala som že mám 49 rokov a pracujem ako úradníčka.“

Nikdy som si nerobil ilúzie, že by prieskumy boli úplne hodnoverné a že by vystihovali skutočné názory ľudí. Napriek tomu som nepredpokladal, že sa dajú až tak deformovať, neuveriteľným spôsobom. Už keď vezmeme do úvahy, že obe kandidujúce poslankyne za stranu NOVÝ PARLAMENT do Bratislavského samosprávneho kraja mali rozhovory, zamerané na voľby do VÚC, ktoré sa majú konať 09.11.2013, sa samotné agentúry dotazovali už 18.10.2013, čo nemôže priniesť spoľahlivé súťaženie všetkých kandidátov, nakoľko prinajmenšom piati kandidáti na župana BSK vylepovali svoje tváre na bilboardoch v skoršom čase ako to pripúšťa samotný Zákon č. 303/2001 Z.z. o voľbách do orgánov samosprávnych krajov a o doplnení Občianskeho súdneho poriadku v znení zákona č. 335/2007 Z.z. a Zákona č. 204/2011 Z.z. a to v ustanovení v šiestej časti Príprava volieb, § 27 pod názvom volebná kampaň, kde citujem odsek 1 „časom volebnej kampane sa rozumie obdobie začínajúce 17 dní a končiace 48 hodín pred začatím volieb“. Ak vychádzam z tohto ustanovenia, tak samotná volebná kampaň sa mala začať 23.10.2013 a má skončiť 07.11.2013.

„Otvorme si oči“ ak politici tzv. štandardných strán nerešpektujú ani predmetný samotný zákon, ako budú rešpektovať zákony, keď ich budeme voliť. Prestaňme veriť týmto ľuďom a skúsme to zmeniť tým, že aj keď prieskumy im dávajú nádej, že sú zvoliteľný, ukážme im konečne, že to tak nie je a poďme dávať hlas srdcom tým, ktorí to myslia s nami úprimne a vážne. 20 rokov nás klamali vo veľkej politike, 12 rokov sa snažia nás klamať v samospráve, vždy nám hovoria o uťahovaní opaskov, avšak už je doba, že nie je utiahnuť kam. Možno som naivný, ale verím, že sa to dá zmeniť, tak aby sme boli na svoj kraj hrdí, aby sme sa v ňom mali dobre, aby sme mohli všetci pracovať a aby sme neboli klamaní a aby politici, alebo ľudia, ktorí sú volení prinášali aj to čo sľubujú. Nenechajme sa zmiasť nejakými volebnými preferenciami a poďme voliť nových ľudí. Len účasťou vo voľbách dokážeme vyjadriť to, čo nás trápi, že dáme hlasy tým, ktorí to myslia skutočne s nami obyvateľmi vážne.

Roman Ruhig   

Poďakovanie za účasť vo voľbách VÚC 2013, Pokračovanie v boji za skutočnú demokraciu, slobodu, rovnosť, spravodlivosť, sociálnu vyváženosť a podporu Slovenských podnikateľov

24.11.2013

Vážení spoluobčania, priatelia, sympatizanti, obyvatelia Slovenska Dovoľte nám, aby sme sa Vám touto formou poďakovali za prejavenú dôveru tým že ste boli podporiť Vaším aktívnym prístupom aj napriek nepriaznivému počasiu nových ľudí do zastupiteľstiev samosprávnych krajov a zúčastnili ste sa 09. Novembra volieb do VÚC 2013. v Slovenskej republike. [...]

P o d n e t na preskúmanie porušenia volebného moratória podľa § 27ods. 3 zákona č. 303/2001 Z. z. o voľbách do orgánov samosprávnych krajov

08.11.2013

Týmto podávame podnet na preskúmanie porušenia volebného moratória podľa § 27 ods. 3 zákona č. 303/2001 Z.z. o voľbách do orgánov samosprávnych krajov (ďalej len „zákon o voľbách do VÚC“). I. DÔVODY NA PODANIE PODNETU Dátum konania volieb do VÚC bol stanovený na 9.11.2013 so začiatkom o 7:00 hod. Priebeh samotných volieb sa riadi ustanoveniami zákona č. [...]

Tak dosť, chceme NOVÝ PARLAMENT

05.11.2013

Héééj starí, mladí, intelektuáli, my Slováci sme národ malý. Županským šafárením v našich krajoch ste nám vzali dosť, už nám nedávate inú možnosť a ani už nebudeme počúvať tie Vaše reči, Nový Parlament pôjdeme voliť všetci. Kde je tá naša sloboda, rovnosť, spravodlivosť. Chceme prácu, chceme žiť nenecháme sa pokoriť, preto my pôjdeme [...]

Poľsko, NATO

Odborníci: Jednostranným vyslaním vojakov sa nestane celé NATO účastníkom vojny

29.03.2024 10:25

Na zatiaľ nepublikovanú správu nemeckých odborníkov sa odvoláva agentúra DPA.

20. rokov od vstupu Slovenska do NATO, prezidentka Zuzana Čaputová, Marián Kurilla

Garancia bezpečnosti či strata suverenity? Slovensko chráni povestný „bezpečnostný dáždnik“ z NATO už dvadsať rokov

29.03.2024 09:30

NATO presadzuje predovšetkým mierové riešenie sporov. Ak však diplomatické úsilie zlyhá, disponuje vojenskými silami pre zabezpečovanie krízového manažmentu.

Maryland most

Maryland dostane od vlády po zrútení mosta 60 miliónov dolárov

29.03.2024 08:37

Dvoch robotníkov sa podarilo zachrániť, u ďalších šiestich už úrady potvrdili úmrtie.

migranti

Vláda chce zaplátať migrantmi zo Strednej Ázie dieru na trhu práce. Ako útok v Moskve zmení tento zámer?

29.03.2024 08:00

Po tom, čo skupina teroristov pôvodom z Tadžikistanu zabila v Moskve 139 ľudí, sa slovenské zložky rozhodli posilniť bezpečnostné opatrenia

Štatistiky blogu

Počet článkov: 10
Celková čítanosť: 47414x
Priemerná čítanosť článkov: 4741x

Autor blogu